torsdag 4. juni 2009

Endelig sommer ferie:)



Da var det plutselig juni, hvor ble mai av? Endelig ferie (fra skolen). Jeg har vært svært dårlig til å skrive i det siste, men så har ikke jeg og Capri gjort så veldig mye heller, han har vært hjemme i Tinn stort sett hele mai hos foreldrene mine, mens jeg har vært på Ås og lest til eksamnene. Da får jeg prøve å oppdatere litt, av det jeg husker hvertfall:P




I slutten av April, klarte jeg og Capri noe vi har trent og jobbet mye med, med både våre oppturer og nedturer, iblant virket det helt umulig, og andre ganger så det litt lysere ut. Vi skulle egentlig bare på vår siste lydighets trening før den store bronsemerke prøven (etter flere utsettelser), selvfølgelig satte de prøven på en dag jeg ikke kunne, men hvis jeg ville fikk jeg lov å ta prøven rett etter treningen den dagen. Capri hadde en bra dag, så jeg tenkte hvorfor ikke, like greit å bli ferdig med det uansett utfall. TRO det eller ei, men vi klarte bronsemerke prøven, 10 poeng i alle øvelsene utenom de der han skulle gå fri ved fot, jeg var litt redd for hvordan jeg skulle få han til å gå på plass, uten at jeg kunne gi han god biter, gi tegn eller snakke med han, utrolig nok klarte han å holde plassen sin sånn halvveis, godt nok til å få 6-7poeng. På den siste øvelsen, der han skulle ligge i 2 min, reiste han seg første gang etter 1 min, vi fikk lov til å ta den øvelsen igjen, og da klarte han det:) JIPPI, grattis lille babyen min.


Tror egentlig jeg er like letta som han for at nå er vi ferdig med lydighets trening, får holde med hverdags lydighet fra nå av:)




I vinter hadde jeg en hund som oppførte seg som en engel stort sett hele tiden, plutselig fra en dag til en annen var han en annen hund, jeg var det kjedeligste han viste, uansett hva jeg gjorde viste han meg "fingeren". Da startet vi innkallings kurs i Oslo, etter bare 5 ganger der ble han like fin som før, faktisk mye finere. Han er faktisk den perfekte hund (i mor sine øyne).


Capri er endelig blitt skyggen min, og han liker å være med meg, vil t.o.m være med å kjøre bil:))




På mandag var jeg og Capri med Ida og Kira på agility trening i drøbakk, det var så varmt at verken jeg, ida eller hundene orket å gjøre så mye. Men vi prøvde å hoppe noen hinder og gå igjennom noen tunneller. Jeg trodde virkelig at dette var noe Capri kom til å like, desverre synes han det var kjedelig, jeg håper det var på grunn av varmen, så vi får prøve igjen til høsten. Siden det var så fint vær gikk vi en tur til ett vann i nærheten så hundene fikk badet litt, var så gøy å se de stor kose seg, ingen ting gjør meg gladere enn å se Capri glad:))




For to uker siden var jeg med Ida og de to aussiene hennes og trente, siden jeg ikke hadde Capri her da fikk jeg låne den ene aussien hennes, har bare en ting å si, for en arbeidslyst.


Neste vår blir det nok en aussie valp på meg:) Jeg har vel funnet ut at, hvorfor skal jeg ta med Capri på masse rart som han ikke liker, da blir det jo ikke morsomt for noen av oss, planen var å prøve mye forskjellig for å finne det som han liker best. Det er uten tvil å være i skogen og bruke nesa, derfor blir det full satsing på blodspor og ferskspor framover. Ellers elsker han jo å trekke.




Kommende søndag er det utstilling i Drammen, hele 11 stabijer påmeldt, morsomt at vi for en gangs skyld er litt mange:) Jeg tror ikke det blir store premieringen på Capri, men det bryr jeg meg ikke noe om, hva så om en person synes at han ikke passer til rasestandarden, det er langt ifra det viktigste. Han er frisk og fornøyd, det er viktigst. Men selvfølgelig blir jeg jo kjempe glad om vi får CK eller CERT.


Det har jo vært mai og lamming hjemme på gården, derfor måtte jeg ta med et lite bilde av detta nydelige lammet:))

Nå får jeg og gutten min kommes oss i seng:) natti natt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar