onsdag 18. februar 2009

Min stabyhoun Capri


Dette er min fantastiske stabyhoun Capri.
Jeg hadde bestemt meg for i mange år at jeg skulle ha meg hund, men hvilken rase det skulle bli var uvisst. Etter å ha lest og gransket alle aktuelle raser, sto valget mellom to. Enten engels springer spaniel eller Stabyhoun. Til slutt var valget enkelt, men å få tak i valp viste seg å være verre. Jeg prøvde meg først i Norge, men valpelisten var alt for lang. Dette var rasen for meg så jeg gav ikke opp. Etter å ha sendt mail til alle oppdretterene i Sverige som planla valper våren 07, fikk jeg endelig svar. 1 April ble Caprinus født hos kennel Bägbys. Fredag 25 mai kastet jeg meg i bilen og kjørt 13 lange timer inn i Sverige for å hente han. Og det var kjærlighet ved første blikk. Alle valpene i kassa løp rundt og tullet på, utenom en liten plugg som bare ville sove. Det var min lille Capri.
Når jeg bestemte at jeg skulle ha hund, ville jeg bare ha den som en tur-kamerat, men det åpnet seg en helt ny hunde-verden når jeg fikk han. Nå trener vi både lydighet og blodspor, vi begynner også å bli ganske aktive i utstillings ringen. På fritiden er vi ute og sykler, går på ski og vanlige fot-turer. Dette er en hund som kan brukes til alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar