mandag 15. april 2013

Konkurransesesongen er i gang for fullt.

Veldig artig når hele teksten er skrevet også blir alt borte. Da får jeg bare begynne på nytt også blir det ikke like langt.

9-10 mars var det Drammen hundefestival. Det endte med to disk og to løp med henholdsvis 10 og 15 feil. Det ene løpet var jeg veldig fornøyd med selv om vi fikk en unødvendig touch feil og en feltfeil. Første gang Flax ikke har gått felt.


I påska tok vi helt treningsfri. Lørdagen fikk jeg igjen Viti, noe jeg tror hun ble utrolig glad for. Begynte nok å bli litt lei valpene, eller lei av å ikke kunne løpe fritt i lengre perioder. Capri med kløv, Viti løs og jeg med ski på beina trasket opp til Karibu (1,7 mil), samme dag. Viti lykkelige enn noen gang. Aldri sett henne løpe så mye.
Mandagen møtte vi mamma og Flax, og sammen med Karianne og Chili gikk vi på ski inn til en hytte i nærheten av Mårbu. Flax gikk som trekkhund for mamma og Viti for meg mens Capri gikk løs med tung kløv. Jeg og Karianne gikk 1.8 mil, men mamma og Flax som kom helt fra Steinsbølet fikk en 3.5 mils tur. Sliten hunder på kvelden. Dagen etter gikk vi hjem igjen til Steinsbølet, altså 3.5 mil. Været var topp, føret var perfekt og hundene oppførte seg eksemplarisk i løypa. Capri sjarmerte alle vi møtte.



Onsdagen var jeg, Capri og Viti sammen med Alex og besøkte familien hans på hytta deres. Siden vi kjørte scooter opp og ned fra hytta tok vi å gikk en 9 kilometerstur i området slik at hundene fikk løpt litt igjen. Nok en strålende dag med perfekte ski og snille hunder.
På kvelden reiste vi opp igjen til Karibu.
Flax har måtte bli igjen hos mamma. I påska er det så mange i fjellet også ved hytta, vi får besøk og vi reiser på besøk. Dessverre har Flax litt for mye vokt til at jeg orker å passe på hele tiden, og når jeg vet at han kommer til å få en kjempe fin påske sammen med mamma med masse skiturer velger jeg å ha han der.

Må også gratulere begge gutteskjønnhetene mine med bursdagen. Flax ble 3 år 28. mars og Capri ble hele 6 år 1. april. Huff som tiden flyr.



Helgen etter påske pakket jeg og Alex sekken og hundene. Tok Krossobanen opp til Gvepseborg og gikk på ski derifra til Karibu. Overrasket over hundene som virket helt upåvirket av å kjøre taubane, var litt verre med meg :P Viti og Flax gikk som trekkhunder mens Capri var løs med kløv. Kjempe fin tur, selv om det til tider var litt kaldt. Gleder meg til å sykle samme strekningen til sommeren. Vi brukte nøyaktig 4 timer på 3 mil, fornøyd med det Dagen etter reiste vi ned igjen til Steinsbølet, 1,7 mil.



Denne helgen har det vært konkurransehelg igjen. Startet med LP konkurranse på lørdag i Sarpsborg. Det hadde regnet både i bøtter og spann så gressbanen var bare et stort vannbasseng. Det endte med at etter tannvisningen (10 p) avbrøyt vi. Flax nektet på sitte, og da gidder jeg ikke å tvinge han gjennom en konkurranse hvor jeg vet at vi ikke får opprykk. Nå går vi for opprykk, ellers gidder vi ikke. Når vi sliter med motivasjon er det ikke vits å konkurrere mer enn nødvendig.

Søndagen var det agility konkurranse i Melsom. Igjen ble det disk i både hopp og agility. Selv om vi disket er jeg fornøyd med deler av løpet. Flax har nå endelig fått en kjempe stort fart, og det gleder meg. Bare vi får til slalåmen og hinderselvstendighet kommer det til å bli veldig bra. Dessverre trengs det MYE trening for å få til det.

Neste på agendaen nå er 1.mai stevne i Moss. Sitter og vurderer om jeg skal gå lydighet da, i tillegg til AG og Hopp. Kan bli litt mye. Fristen går ut i dag, så får bare sette meg litt i tenkeboksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar